۱۲:۱۱
منبع: بسیج
دسته: فرهنگی
کد خبر: 24652119
ویران سازی قبور بقیع، ریشه در افکار منحرف و دور از اسلام داشت/ هیچ گروهی نمی‌تواند با جاهلیت خود نور ایمان و صراط حق را از بین ببرد

ویران سازی قبور بقیع، ریشه در افکار منحرف و دور از اسلام داشت/ هیچ گروهی نمی‌تواند با جاهلیت خود نور ایمان و صراط حق را از بین ببرد

مسئول دفتر نماینده محترم ولی فقیه در سپاه شهرستان نظر آباد گفت: در هشتمین روز ماه شوال سالروز تخریب قبور مطهر چهار امام مظلوم در قبرستان بقیع توسط رژیم بی منطق و قبیله‌ای آل سعود موجب تاثر قلوب مومنان شد اما دشمنان اسلام ناب بدانند که این قبور بی نشان خود نشانه‌ای عظیم از حقانیت است و چراغ هدایت برای معرفت جویان حقیقت خواهد بود و هیچ گروه یا قبیله‌ای نمی‌تواند با جاهلیت خود نور ایمان و صراط حق را از بین ببرد.
به اشتراک بگذارید:

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، حجت الاسلام حمید اسکندری مسئول دفتر نماینده محترم ولی فقیه در سپاه شهرستان نظر آباد در گفتگو بت بسیج گفت: در هشتمین روز ماه شوال سالروز تخریب قبور مطهر چهار امام مظلوم در قبرستان بقیع توسط رژیم بی‌ منطق و قبیله ‌ای آل سعود موجب تاثر قلوب مومنان شد اما دشمنان اسلام ناب بدانند که این قبور بی ‌نشان خود نشانه ‌ای عظیم از حقانیت است و چراغ هدایت برای معرفت جویان حقیقت خواهد بود و هیچ گروه یا قبیله ‌ای نمی ‌تواند با جاهلیت خود نور ایمان و صراط حق را از بین ببرد.در هشتم شوال سال ۱۳۴۴هجری قمری پس از اشغال مکه، وهابیان به سرکردگی عبدالعزیز بن سعود به شهر مدینه حمله ور شدند و قبور ائمه بقیع(ع) را تخریب کردند.

ویران سازی قبور بقیع، ریشه در افکار منحرف و دور از اسلام داشت/ هیچ گروهی نمی ‌تواند با جاهلیت خود نور ایمان و صراط حق را از بین ببرد

وی گفت: در هشتم شوال ۱۳۴۴ق، قبرستان مقدس بقیع در شهر مدینه، به دست پیروان گروه وهابیت، به ویرانه ای تبدیل شد. ویران سازی قبرهایی که پله های آسمان بود، ریشه در افکار منحرف و دور از اسلام داشت؛ افکاری که با برداشت های سطحی و جدا از معارف اهل بیت علیهم السلام همراه بود و آثار ناپاک آن، همچنان دامن پاک جامعه اسلام را لکه دار کرده است.آیین وهابیت توسط محمدبن عبدالوهاب پایه گذاری گردید. محمدبن عبدالوهاب از آغاز کودکی سخنانی درباره توحید، توسل، زیارت قبور و... به زبان می آورد. وی پس از سفر به مدینه و بصره و آشنایی با افکار ابن تَیْمِیّه در اظهار عقاید خود راسخ تر گردید. تا اینکه، این آیین انحرافی را پدید آورد. با تشکیل حکومت وهابی آل سعود، وهابیان به هر شهری که وارد می شدند آثار و بناهای تاریخی و مذهبی آن شهر را خراب می کردند. وهابیان برای بار نخست در سال ۱۲۲۱ بخشی از بناهای قبرستان بقیع را ویران کردند و سپس با تسلط خود بر حجاز در شوال ۱۳۴۴ کلیه بناهای مذهبی را ویران و اشیاء قیمتی آن را به تاراج بردند.

حجت الاسلام اسکندری افزود: آل سعود پس از محاصره طولانی شهر مدینه و پیدا شدن آثار تسلیم مردم شهر، شروطی را برای آنان تعیین کرد که برخی از آنان چنین است: ۱. پذیرش آیین وهابیت و پرستش خداوند بر اساس احکام. ۲. تخریب قبور و بارگاه و مقابری که در داخل مدینه است. ۳. ترک آیین نیاکان خود و گرویدن به آیین وهابیت و عمل به احکام آن. ۴. هدر رفتن جان و مال مسلمانان در صورت عدم پذیرش آیین وهابیت. آل سعود پس از پذیرش این شروط از سوی مردم، تخریب گنبد و بارگاه قبور را به عهده خود مردم گذاشتند و مردم به دلیل محاصره شدید اقتصادی و سختی های فراوانی که متحمل شده بودند، مجبور به تخریب بقیع شدند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان نظر آباد تصریح کرد: مهم ترین و بزرگ ترین اشکالی که وهابیان به مسلمانان وارد دانسته و با تمام توان به مبارزه با آن برخاستند، مسئله توسل و زیارت معصومان به خصوص پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله می باشد. وهابیان معتقدند که نمی توان به مرده تَقرّب و توسل جست، از این رو هر گونه حیات و علم و آگاهی را حتی از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله نفی می کنند. اما در احادیث بسیاری چه از نظر شیعه و چه از نظر اهل سنت آورده شده است که پیامبر و حتی امامان علیهم السلام ، سخن کسانی که به آنها از دور و نزدیک سلام می دهند، می شنوند و به آنها پاسخ می گویند و حتی اعمال امت بر آنها عرضه می شود.

وی گفت:از آیات قرآن این گونه استفاده می شود که وسیله قرار دادن انسان صالح در پیشگاه خدا و طلب چیزی از خداوند به خاطر او به هیچ وجه ممنوع نیست و با توحید منافاتی ندارد. در آیه ۶۴ سوره نساء می خوانیم:«اگر آنها هنگامی که به خویشتن ستم کردند به سراغ تو می آمدند و از خداوند طلب عفو و بخشش می کردند و تو نیز برای آن ها طلب عفو می کردی، خدا را توبه پذیر و مهربان می یافتند». همچنین در آیه ۹۷ سوره یوسف می خوانیم که: «برادران یوسف از پدر تقاضا کردند که در پیشگاه خداوند برای آنها طلب اسغفار کند و یعقوب نیز پذیرفت».

حجت الاسلام اسکندری بیان داشت:منظور از توسل این نیست که کسی خواسته اش را از خود معصوم بخواهد بلکه معصوم را واسطه میان خود و خداوند قرار می دهد تا حاجاتش برآورده شود. همچنین از نظر یک مسلمان، پیامبران و صالحان پس از مرگ، حیات برزخی دارند؛ حیاتی وسیع تر از عالم دنیا، همانطور که در قرآن در مورد شهدا می خوانیم: «آنها را مرده نپندارید بلکه آنان زنده اند». با توجه به این نکته ها، می توان هنگام مواجهه با مشکلات از افرادی که نزد خداوند جایگاه والایی دارند، به عنوان واسطه ای در راه رسیدن به اهداف خویش کمک بگیریم.

وی در آخر افزود: انشالله به زودی با نبودی آل سعود و وهابیت برای امامان مظلوم قبرستان بقیع مانند امام رئوف بارگاه و گنبد خواهیم ساخت تا زیارت گاه شعیان و محبین معصومین شود.

 

خبرنگار بسیجی:پناهیان

مسئولیت صحت محتوای اخبار بر عهده خبرگزاری منبع و منتشر کننده آن است و خبروان صرفا این خبر را بازنشر داده است.
اخبار مشابه

خط های خبری

پربازدیدترین اخبار

مهمترین اخبار